HTML

Autóépítés

Hosszas kutatás után vásároltam egy 1985-ös Toyota Corolla GT-t aka Hacsiroku. Most még hosszasabb jövés-menés, szervezkedés árán kezdő, edző, játék és driftautó épül belőle. Remélem.

Utolsó kommentek

  • TóthZé: @banderas25: hello. Rég jártam erre :) Igen, le lehet gépkönyveztetni, a csővastagság meg az, ami... (2011.03.21. 20:00) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Ja és hogy ezzel a csövezéssel le lehet e gépkönyveztetni? (2009.11.03. 19:54) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Szia TÉZÉ! Azt szeretném kérdezni,hogy milyen csövet és milyen vastagságú a cső és a fal vastagság... (2009.11.03. 19:52) Képek a Corolla WRC-ről
  • Görgő: Szép jó estét!!! Új blogposzt mikor lesz??? Csak 10 percet kell rászánni:D (2009.06.10. 20:42) Útban a kipufogóshoz
  • Tommi: narancs-fekete... Viva prokee! :) (2009.04.02. 23:07) Színkavalkád
  • Utolsó 20

Címkék

20v (4) 4a ge (6) ae86 (23) aez (1) alkatrész (6) alkatrészek (1) amerika (3) atlantic (1) autó (14) autóépítés (12) black top (4) blog (1) bmw (2) bukócső (3) busman (5) bútor róbert (1) chris bangle (1) compomotive (1) corolla (23) dénes miki (1) design (5) drift (8) driftautó (11) edzés (2) eibach (1) eladó (1) euroring (1) fék (2) felni (1) fényezés (4) fondmetal (1) formula (1) formula1 (2) formula drift (1) fórum (2) futómű (3) gina (1) greedy (1) internet (2) japán (1) kbs (1) kesjár csaba (1) koni (1) konig (1) kormány (2) lada (1) modern (2) motor (6) off topik (2) panda (1) pass racing (2) prothane (1) quaife (2) rali (1) rip (1) ronal (1) scion (1) short shifter (1) subaru (1) szép (2) szín (2) tanulmány (2) tc (1) te72 (1) techno toy tuning (5) tein (2) tokico hts (1) toyota (24) trd (3) tuning (12) utastér (4) váltó (1) vfts (1) volk racing (1) whiteline (1) wilwood (3) Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.05.01. 21:54 TéZé

Kerék világ

Nagy szerencse, hogy nem kell a kereket újra feltalálnom ebben a posztban, de azért van néhány megszívlelendő okosság ebben a kérdéskörben. Meg egy érdekes, látványos téma is, én például kifejezetten kerék-fetisiszta vagyok, szeretem, ha szép görgőkön gördül a verda.

Elöljáróban néhány adat. A Hacsiroku viszonylag ritka (de azért nem fellelhetetlen) 4x144,3-es 4x114,3-as körosztójú felniken fut, többnyire 13, 14, 15 collos méretet tesznek rá. Az első adat jelzi, hogy négy csavar fogja a kereket, s hogy ezeknek milyen a távolsága (114,3). A második adat a kerék "nagysága", azaz átmérője collban kifejezve.

Fontos még az ET szám, ez mutatja a felni felfekvési síkjának a mértani közepétől mért távolságát (lásd ábra - köszi XJS). Az AE86 esetében erről annyit érdemes tudni, hogy kicsi, nulla közeli ET volna az ideális. De ilyen nincs. Illetve elvétve akad, de ritka, mint a fehér holló. Egyébként is viszonylag kevés felni kapható az autóhoz újként, de ez egy drifter növendéket nem zavar. Eldurrantani a régi szakadt gumikat tökéletes a használt kerék is. Viszont a történelmi hűség kedvéért nézzük át, én mit találtam az újak kínálatban.

Ezúttal nem a már jól bevált és megszokott Techno Toy Tuning kínálattal kezdjük, hanem egy magyar forrással. A Compomotive versenyfelnik az egyik legjobb minőségű cuccnak számítanak ebben a műfajban, számos vb-menő ralicsapat beszállítói. Magyarországon a www.versenyov.hu oldalon keresztül elérhetők, s van a kínálatukban jónéhány klasszikus formát idéző, ultrakönnyű és ultraerős kerék, nekem nagy kedvencem a TH, a TH2 és az MO5. De igazából az ML (lásd fotó) miatt kerültek be a válogatásba, amiről ezt írja az oldaluk: "ML. Klasszikus versenyfelni. FIA homológ méretekkel a versenyautókra, ezen belül a klasszikus és modern rallye, a körpályás és az amatőr versenyekre. Utcai autókra is felszerelhetők." Szerintem gyönyörű, nagyon illenék a kis Toyotára, de az az igazság, hogy aranyárban mérik. Viszont ha egyszer, esetleg Historicban indulnék a kocsival, akkor muszáj lesz...

Számomra a másik, "egyszer még muszáj lesz" kerék a Rays Engineering Volk Racing TE37-ese. Szerintem ez is bámulatosan szép. Ráadásul elismerten erős és könnyű. Én a www.negnun.com oldalán találtam meg, de biztos még ezer külföldi forrásból lenne beszerezhető. Nem mondanám, hogy olcsó, sőt.

Az új felniknél az amerikai kapcsolat miatt nekem szóba jött két replika modell az USA-béli Techno Toy Tuning kínálatából. Az egyik a Konig B.Bomb, amely az SSR MK3 közel tökéletes utánzata, a másik pedig a Konig Rewind, ilyen lesz XJS kocsiján. Utóbbiból én is rendeltem egy garnitúrát, még akkor, amikor nem tudtam, hogy itthon mennyire lesz könnyű felnit találni. Ezek a kerekek nemcsak igényesek, szépek, kellően régivágásúak és viszonylag jó árúak, de a kívánt kis ET-vel is rendelkeznek. Annyira viszony nem olcsók (különösen a szállítási díjjal és vámmal együtt), hogy az összes felnim ilyen legyen. Az itthon levadászható 14-15-ös, 4x114,3-as kerekek 95%-as (esetemben 100, de biztos vannak kivételek) viszont hatalmas ET-vel rendelkeznek. Ami nem tragédia, egy jó nyomtávszélesítővel könnyedén kimozogható a probléma. Viszont ebben az esetben a gyakori kerékcseréknél a nyomtávszélesítő is jön fel-le, ami nem egyszerűsíti az ügyet, ráadásul fenyeget az elvesztés és otthonfelejtés réme is. Döntenem kellett, és én az olcsó, de nagy ET-jű kerék, és a nyomtávszélesítő kombójára szavaztam. Így zokogva bár, de lemondtam a Konig Rewind-eket. Igaz, akkor már volt a tarsolyomban egy szett Ronal Turbo. De vegyük csak szépen sorba az vadászatot.

Driften hamar eldurran az - optimális esetben - folyamatosan kipörgő hátsó kerék, még akkor is, ha jó rajta a gumi. Gyakran kell hát cserélgetni, és mivel a gumiszerelés, centirozás időigényes dolog, az a szerencsés eset, ha edzésre, versenyre szerelt kerekekkel érkezik az ember. Ez pedig több szett felnit feltételez, elkezdtem hát vadászni. Kitűnő terep erre a www.duen.hu apróhirdetési rovata, a www.racingbazar.hu, a www.hasznaltauto.hu idevágó része, és a www.vatera.hu. Utóbbit nem, de a többit rendszeresen látogatom az elmúlt hetekben, s így tettem szert az alant következő kerekekre. Annyit érdemes még tudni, hogy Hacsira való felni a nyolcvanas évek japán modelljein (Mazda 323, Honda Accord, Mitsubishik, más Toyoták), valamit Rovereken, Hyundaiokon, Volvókon voltak. De leginkább akkor kell felkapni a fejet, ha az előző, Esztergomban is gyártott Suzuki Swiftet említi a hirdetés, hiszen itthon ezekből van rengeteg, és ennek is ilyen a lyukkiosztása.

Ma már első szerzeményeimre vagyok a legkevésbé büszke, s csak nagyon kevés választ el attól, hogy a négy Fondmetal eladósorba kerüljön. Ezeket még akkor vásároltam (hat gumival együtt), amikor az gondoltam, hogy szinte lehetetelen a Hacsirokura való kereket találni. Ma már tudom, hogy folyamatos odafigyeléssel és némi pénzmaggal ez egyáltalán nem olyan drámai feladat, így az ötküllős Fondmetal picit bántja a szemem. Elfogadható állapotú, kicsit karcos, de nem szétütött felnik ezek, nem is ezzel van a gond. Viszont ötküllős desingjuk nagyon nem illik az autóhoz. Sebaj, tartalék gyanánt egyelőre maradnak, de ha Te, kedves Olvasó, éppen pont ilyenekre vágysz, akkor dobj egy e-mailt, megegyezünk.

Következő szerzeményeim a pókhálósok. Ezt a desing-t eredetileg a BBS találta ki a BMW megrendelésére a '80-as években. Az E30-as kódjelű 3-asokon és az E28-as 5-ösökön (mindkettő személyes nagy kedvencem) jelentek meg először. Aztán akkora divat lett ez a forma, hogy a kor szinte minden autójára rákerült - ha máshogy nem, hát utángyártott kerékként. Ráadásul szinte a kor minden autóján jól is mutatnak a pókhálósok, szerintem legalábbis. Ebből sikerült szert tennem egy igazán szép, frissen felújított 15-ös garnitúrára, amit előző tulajdonosa egy Mazda 323-asra szánt.

Csak talált egy szett könnyebb és kevésbbé old scool felnit, így én lecsaphattam e pezsgőszínű, csavarozott peremű gyönyörűségekre. Ezen kívül két 14-es garnitúra is található a pókhálós gyűjteményben, az AEZ gyártmány nagyon szakadt, felújításra váró állapotban, míg a másik, ami eredetileg egy Hondán volt, szép, rögtön hadrendbe állítható.

Szintén korabeli, így a Corollára is illő az a felniforma, mely majdnem teljesen kitölti a kerék középrészét. A teli felninek persze ugyanúgy vannak küllői, mint a vékonyabb, filigránabb testvéreinek, csak éppen sokkal vastagabbak ezek a küllők. Ilyet lőttem egy garnitúrával, ötküllős designban, 15 collos méretben. A kerék a KBS terméke, ami nekem olyan sokat nem mond, de kedvező áron jutottam hozzá, és kifejezetten tetszik. Csupán attól tartok, hogy a kelleténél nehezebbnek bizonyul majd, legalábbis az emelgetésnél úgy tűnt, hogy nem éppen pillekönnyű.

Designban nagyon hasonló teli felni másik személyes kedvencem, a Ronal Turbo (ez látható a bejegyzés nyitóképén, az első fotón). Ez annyira tetszik, hogy erős túlzással miatta vettem egy autót. Mindenesetre nagyon sokat nyomott a latba, amikor megvettem Szmöre kocsiját, hogy járt hozzá egy garnitúra ezekből a gyönyörű, polírozott görgőkből. Jelenleg a piros kupé első tengelyén található a szett egyik fele, a másik pedig bevetésre várakozik. Hátulra ugyanis eredeti Toyota felnik kerültek 13 collos méretben, eléggé virsli gumikkal. Ez a párosítás kifejezetten jót teszt, ha valaki driftelni próbál, hiszen a hátsó, keskenyebb kerekek sokkal hamarabb vesztik el tapadásukat, mint az elsők. Persze ilyen setuppal túl nagy kanyarsebességek nem érhetők el, de ez most még, a tanulás kezdeti szakaszában egyáltalán nem zavar.

Felniügyben egyelőre itt tartok, legalábbis ezekről vannak fotóim. Időközben bekerült a gyűjteménybe egy Mitsubishi-származék, szintén felújítandó 14-es garnitúra is, és Bálint kollégának hála vár rám Pécsett egy garnitúra 15 collos, gyönyörű, hófehér Borbet A kerék is. Úgy érezem ennyi már bőven elég lesz, sőt, kicsi már sok is. Ha kipróbáltam a kerekeket, és valamelyik rosszul viselkedne, például a rajta lévő gumi túl hamar kapna defekteket, vagy rázna, ütne, netán nehéznek bizonyulna, akkor nyilván majd eladom őket. Ha mind jó lesz, valószínűleg ennyi felnire akkor sem lesz szükségem, de azért megnyugtató a tudat, hogy gond nélkül oda tudok állni egy edzésre úgy, hogy akár sok garnitúra előre szerelt kerekem lehet. Már csak gumikat kell kukázni rájuk, ami egyelőre nem tűnik könnyű feladatnak, de azért dolgozom az ügyön.

Ui.: akit jobban érdekel a téma, az a www.club4ag.com oldal referenciái között talál egy Wheel Guide-ot a Hacsirokuhoz. Ezek többnyire Japánban őshonos kerekek, némelyik ritka, mint a fehér holló, és többnyire aranyárban mérik őket. De azért igen érdekesek és szépek is, ráadásul a válogatásból nagyjából azt is meg lehet tudni, hogy melyik mennyit ér. A cucc itt található.

4 komment

Címkék: internet drift tuning toyota ae86 corolla alkatrész felni futómű techno toy tuning ronal aez fondmetal volk racing compomotive konig kbs


A bejegyzés trackback címe:

https://hacsiroku.blog.hu/api/trackback/id/tr43450413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghostdog75 2008.05.06. 14:45:33

kolega!Enézte az első számot...nem 144 hanem 114,ahogy később írja is...
csak hogy résen IS vagyok:-) !

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.06. 14:52:56

Mea maxima culpa, jogos, sorry. Javítva, és köszönöm, hogy szóltatok.

Tommi 2008.07.25. 13:12:11

Vazze, azok a Ronal Turbo-k!!! Na, azok kellenének nekem is, csak kupakot is kellene rájuk szerezni... :)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.25. 15:14:03

Hát igen, az sokaknak kéne. De nem eladó. ;)
süti beállítások módosítása