HTML

Autóépítés

Hosszas kutatás után vásároltam egy 1985-ös Toyota Corolla GT-t aka Hacsiroku. Most még hosszasabb jövés-menés, szervezkedés árán kezdő, edző, játék és driftautó épül belőle. Remélem.

Utolsó kommentek

  • TóthZé: @banderas25: hello. Rég jártam erre :) Igen, le lehet gépkönyveztetni, a csővastagság meg az, ami... (2011.03.21. 20:00) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Ja és hogy ezzel a csövezéssel le lehet e gépkönyveztetni? (2009.11.03. 19:54) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Szia TÉZÉ! Azt szeretném kérdezni,hogy milyen csövet és milyen vastagságú a cső és a fal vastagság... (2009.11.03. 19:52) Képek a Corolla WRC-ről
  • Görgő: Szép jó estét!!! Új blogposzt mikor lesz??? Csak 10 percet kell rászánni:D (2009.06.10. 20:42) Útban a kipufogóshoz
  • Tommi: narancs-fekete... Viva prokee! :) (2009.04.02. 23:07) Színkavalkád
  • Utolsó 20

Címkék

20v (4) 4a ge (6) ae86 (23) aez (1) alkatrész (6) alkatrészek (1) amerika (3) atlantic (1) autó (14) autóépítés (12) black top (4) blog (1) bmw (2) bukócső (3) busman (5) bútor róbert (1) chris bangle (1) compomotive (1) corolla (23) dénes miki (1) design (5) drift (8) driftautó (11) edzés (2) eibach (1) eladó (1) euroring (1) fék (2) felni (1) fényezés (4) fondmetal (1) formula (1) formula1 (2) formula drift (1) fórum (2) futómű (3) gina (1) greedy (1) internet (2) japán (1) kbs (1) kesjár csaba (1) koni (1) konig (1) kormány (2) lada (1) modern (2) motor (6) off topik (2) panda (1) pass racing (2) prothane (1) quaife (2) rali (1) rip (1) ronal (1) scion (1) short shifter (1) subaru (1) szép (2) szín (2) tanulmány (2) tc (1) te72 (1) techno toy tuning (5) tein (2) tokico hts (1) toyota (24) trd (3) tuning (12) utastér (4) váltó (1) vfts (1) volk racing (1) whiteline (1) wilwood (3) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.05.14. 16:27 TéZé

Minden más

Ez a bejegyzés kissé öszeszedetlennek fog tűnni, és az is. A bukócső, a kötelező biztonsági felszerelések, a desing és néhány hasonló kérdést szeretnék taglalni benne, minden különösebb sorrendiség nélkül. Nos, lássuk, halljuk. 

© Pirelli Calendar 2002, Mena Suvari

A Hacsiroku egyik fő szexepilje ugyanaz, mint ami a modell csajoké. A karcsúság. Helyesebben a könnyű karosszéria. Verseny(szerű) felhasználás esetén ezt illik megtartani, sőt, tovább fokozni. Mondjuk úgy, hogy minden olyan dolgot kihajítunk belőle, amire nincs feltétlenül szükség. Kárpitok, szőnyegek, ülések, alvázvédelem, légkondi (muhahhaha - de az USÁ-ban azért volt ilyen). Szóval ezek kuka, illetve a versenyautót építő árverésre bocsátja a fórumon, hátha a márkatársak ráharapnak. Sajnos egy igen jelentős tényező viszont rögtön vissza is hízlalja a kemény munkával ledolgozott kilókat. A bukócső.

AE86 Zoli és versenyautójának csövezése

Sokat töprengtem rajta, hogy mi legyen. Karotta, pl., épp csak oda tett csövet, ahova nagyon muszáj karosszériamerevítési és életvédelmi szempontból. Így nagyrészt utcai használatra alkalmas maradt a verda, a vizsgán is átrugdosható. Kevés súly, jó használhatóság, de nem túl acélos védelem, nagyjából így összegezhető ez a megoldás - szerintem.
AE86 Zoli olyan autót épített, ami hátralevő, remélhetőleg hosszú életében közúton nem fog egy métert sem megtenni. Nincs vizsgapara, a hatóságoknak megfelelési kényszer, így autójába bukóketrec került, de nem az aktuális, teljesen homológ WRC csövezés. Kevesebb X, kevesebb cső, kevesebb súly, okoskodott a drusza, és igaza volt. Driftautó nem száguld keskeny erdei utakon, így szerényebb védelemmel is beéri. Nincs szüksége dupla A-oszlopra és két hátsó X-re. Egy ártalmatlan bukfenc, vagy a tsuizónál beköszönő sporttárs következményeitől pedig bőven megvéd egy olyan csövezés, ami Zoli kocsijában van. Csakhogy CXS vizsgás, közúti forgalomba, sőt, amatőr ralikra vágyó jármű lesz, ez a megoldás tehát kilőve.
Az egyszerűség és a maximális biztonság kedvéért teljes, homológ WRC csövet kap a kocsi, akárcsak XJS verdája. Csupán annyi a különbség, hogy az enyém Miskolcon készül majd.

Szintén nagy dilemma volt a kormány, ülés, öv, de végül ezek mind már kicsit használt, de még épp homológ felszerelések lesznek, többnyire a Sparco termékei. Köszi, Gabesz. Kerül még a kocsiba egy áramtalanító és egy tűzoltó készülék is. Az automata poroltó rendszer kiépítését egyelőre nem követeli meg a Drift Szövetség, így itt spórolok egy kicsit. Nem mintha a kezdőknek a többi kötelező volna, a szigorú szabályok csak a Pro licenszes versenyzőkre vonatkoznak. Viszont az autó megérdelmi, hogy Pro legyen, mégha pilótájának óriásit kell is ehhez fejlődnie. Ráadásul ezek a kiegészítők gond esetén kifejezetten hasznosak, élet- és vagyonvédelmezők tudnak lenni.

Az álom desing. Képtelen vagyok dönteni

Ami a desing-t illeti, azt már tudom, mely cégek logója kerül majd fel, tutira. EVO BAU Kft., Startmagazin.hu, DEKRA Magyarország, R&R Haj és Test Gödöllő, BGSG Számítástechnika, Óbuda-Gumi Kft. - egyelőre. De azt még nem tudtam eldönteni, hogy milyen legyen a kocsi színe. Leginkább fehéret szeretnék, mert egy versenyautó, az plain white - szerintem. De Dénes Miki és AE86 Zoli autója is fehér, XJS-é is az lesz, az lett. Ebbe a sorba beállni nagy megtiszteltetés volna, de nem akarnám rontanani a hitelüket - Tóth Zolival így is gyakran kevernek, a ritka szép nevünk miatt.

Az eladó VFTS motortere. Jó étvágyat

Busman szerint legyen piros, mint a VFTS-e. Apropó VFTS, eladó az autója. Aki szeretne egy igazán patent módon megépített, gyönyörű orosz versenyajtót, az kattintson ide. De csak ha komolyan gondolja. Viszont a pirossal meg az a bajom, hogy elég sok kollégának ilyen a Hacsija. Persze ez sem baj, de nem haragudnék, ha az enyém kicsit kilógna a sorból. Lehet, hogy mégis marad fekete?!

Most pedig következzen egy kis helyzetjelentés, TéZé Update (nem Norbi).

Örömmel jelentem a Hyundai Courage teherhajó, fedélzetén a 4A - L327763 motorszámú BlackToppal, 2008. május 15-én (ami innentől piros betűs ünnep az egész világon) behajózott Hamburg festői kikötőjébe. Már tényleg csak napok kérdése.

További örömködésre, irigykedésre, nyálcsorgatásra (kinek-kinek vérmérséklet szerint) adhat okot az alábbi néhány fotó. Azért ilyen bénák, mert én csináltam őket. Budapesten, Magyarországon. A céges Canonnal, a szerkesztőségben. A saját kezemmel. Ma. Boldogság. Leírhatatlanul nagy boldogság.

Gátlók és a toronytányér. Persze mindkettőből van még egyszer ennyi :-)

Tekergető egy tekergetni szerető majomnak

Kiállítás tárgynak sem utolsók a Pass Racing tüttéi, légszűrővel

T3 Short shifter és a hozzá tartozó beépítési útmutató. Gyönyörűen megmunkált alu

Kemény szilentek

14 komment

Címkék: autó drift toyota ae86 corolla autóépítés techno toy tuning tein driftautó bukócső tokico hts short shifter prothane


A bejegyzés trackback címe:

https://hacsiroku.blog.hu/api/trackback/id/tr45468547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Zoltán - a másik · http://ae86.blog.hu 2008.05.16. 13:39:39

Gratula, szépen gyűlnek a cuccok és már szponzorok is vannak, nem semmi ;-).

Megnyugtatásul közlöm, hogy lesz még egy feketemetál részkár a csapatban :-)
Üdv,
Z

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 14:01:18

Köszönöm, azok a szponzorok inkább csak barátok. Meg a család. Szóval semmi komoly, de azért rendes tőlük, hogy támogatnak a hülyeségemben :-).

Biztos nem lesz feketemetál, rémesen nem praktikus szín, napon ultra meleg és nagyon látszik rajta a kosz. Plusz a metált keverni kell, ami egy sérülés javításnál rögtön színeltérést okozhat.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.05.16. 14:16:44

Legnehezebb a feher fenyt javitani, ezt fenyezo-oktato haveromtol tanultam. :) Legkonnyebb a feketet, persze a nem metalt. Nekem a szemelyes kedvencem a BRG, de hacsin az valahogy olyan nem jo.
Grat a haladashoz itt is, szepek a cuccok!

Krissal 2008.05.16. 14:37:37

Üdv!
Gratulálok, fülig érhet a szád, szép :)

A színnel kapcsolatban, meg jogos...fehér is van bőven, piros/bordó is (enyém is az marad, igaz valószínűtlen a PRO szereplés)
A mostani fényezésed most is hiper-szép...fekete...és én majdnem beleszerettem, szerencsére gyorsan megvetted :)
Ha meg a logika döntene nálad, nem is vetted volna meg!


Kis kötözködés :):
"Karotta, pl., épp csak oda tett csövet, ahova nagyon muszáj karosszériamerevítési és életvédelmi szempontból."

Hmmm.... A hátsó toronyból hátrafelé nyúló merevitése milyen célt is szolgálhat?
Tartja a hátsó nyúlványt felülről? :)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 15:06:11

Krissal, azt kérdezd meg talán tőle. Én igazából a szándékát írtam le, láma meg félénk is vagyok ahhoz, hogy megítéljem, milyen sikerrel járt a terv kivitelezése. De milyen szerencse, hogy Te értesz hozzá, és meg is mondod a frankót.. :)

Ja, és előtte meg azt akartad mondani, hogy nem túl logikusak a döntéseim?! Szégyeld magad. :D

Krissal 2008.05.16. 15:43:02

Igazából gondolkozom rajta pár hete, meg kérdezgetek is embereket, mert alapból abból indultam ki, hogy csak van értelme, hiszen nem egy kezdő autóbu**ról beszélünk.
Eddig értelmes magyarázatot nem kaptam, de a nyúlványtartó jónak tűnik :) (ebből is látszik, mennyirenagyonüber értek hozzá :) )
Egyébként szégyellem magam mindenért :)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 15:54:22

Én sem értek hozzá, de szvsz a hátsó futómű-gátló felső bekötési pontját akarták vele még egy irányból megtámasztani. Ez értelmesnek látszó magyarázat, vagy én is szégyeljem magam? :D

Krissal 2008.05.16. 16:07:26

Kitaláltam a tutit, amit javasoltál, megkérdeztem Karottától mail-ben.
Így még le is hülyézhetem magam nyilvánosan, ami nekem nem nagyon fáj, viszont meg is tudhatom a tutit :)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 16:13:55

Mostmár én is kíváncsi vagyok :-)

Sam8888 2008.05.16. 17:32:00

Szerintem legyen a fehér panda festé inverze! vagyis a kocsi maradjon fekete és fehér csíkokkal! Olyanja senkinek sincs és ütősen nézne ki! :D

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 18:41:21

Nem rossz gondolat. Meg is nézem az álomdesign kocsit photoshopos negatívban és ki is pattintom gyorsan.

Krissal 2008.05.16. 18:53:07

Meglepően gyors és őszinte választ kaptam:
(természetesen köszöntem..stb )
Mi célt szolgál a hátsó tornyodról hátrafelé támasztó tag?

Válasz lényege:

"Nem sokat. Magát a karosszériaszerkezetet erősíti kicsit, de igazából nem ott hatnak a komoly erők."
-------------
Korrekt.

Krissal 2008.05.16. 18:56:20

:(
Sam8888-nek ez egy olyan jó gondolata volt, ha nem csinálod meg te, akkor jövőre én csinálok "Negatív Pandát" :)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.16. 19:04:25

Karotta jó arc, maga módján óriási autóbuzi. Én nagyon kedvelem, mint kollégát és mint embert is. Menő a hát mögött röhögni a Hacsival kapcsolatos szopásain - és tény, hogy nagyon önfejű is tud lenni - de szerintem sokat tett a driftért, a Hacsirokuért és körülötte lévő kultuszért is. Ha mást nem, hát felhajtotta az árakat azzal, hogy neki is van és imádja. :D És egyáltalán nem rossz a kocsija, legalábbis a B1-ből.

Sajnos az inverz Panda nekem is tetszik. Bár ez se túl praktikus, de elegáns (kunc-kunc), egyedi és szép. Ajaj.
süti beállítások módosítása