Ez a bejegyzés kissé öszeszedetlennek fog tűnni, és az is. A bukócső, a kötelező biztonsági felszerelések, a desing és néhány hasonló kérdést szeretnék taglalni benne, minden különösebb sorrendiség nélkül. Nos, lássuk, halljuk.
© Pirelli Calendar 2002, Mena Suvari
A Hacsiroku egyik fő szexepilje ugyanaz, mint ami a modell csajoké. A karcsúság. Helyesebben a könnyű karosszéria. Verseny(szerű) felhasználás esetén ezt illik megtartani, sőt, tovább fokozni. Mondjuk úgy, hogy minden olyan dolgot kihajítunk belőle, amire nincs feltétlenül szükség. Kárpitok, szőnyegek, ülések, alvázvédelem, légkondi (muhahhaha - de az USÁ-ban azért volt ilyen). Szóval ezek kuka, illetve a versenyautót építő árverésre bocsátja a fórumon, hátha a márkatársak ráharapnak. Sajnos egy igen jelentős tényező viszont rögtön vissza is hízlalja a kemény munkával ledolgozott kilókat. A bukócső.
AE86 Zoli és versenyautójának csövezése
Sokat töprengtem rajta, hogy mi legyen. Karotta, pl., épp csak oda tett csövet, ahova nagyon muszáj karosszériamerevítési és életvédelmi szempontból. Így nagyrészt utcai használatra alkalmas maradt a verda, a vizsgán is átrugdosható. Kevés súly, jó használhatóság, de nem túl acélos védelem, nagyjából így összegezhető ez a megoldás - szerintem.
AE86 Zoli olyan autót épített, ami hátralevő, remélhetőleg hosszú életében közúton nem fog egy métert sem megtenni. Nincs vizsgapara, a hatóságoknak megfelelési kényszer, így autójába bukóketrec került, de nem az aktuális, teljesen homológ WRC csövezés. Kevesebb X, kevesebb cső, kevesebb súly, okoskodott a drusza, és igaza volt. Driftautó nem száguld keskeny erdei utakon, így szerényebb védelemmel is beéri. Nincs szüksége dupla A-oszlopra és két hátsó X-re. Egy ártalmatlan bukfenc, vagy a tsuizónál beköszönő sporttárs következményeitől pedig bőven megvéd egy olyan csövezés, ami Zoli kocsijában van. Csakhogy CXS vizsgás, közúti forgalomba, sőt, amatőr ralikra vágyó jármű lesz, ez a megoldás tehát kilőve.
Az egyszerűség és a maximális biztonság kedvéért teljes, homológ WRC csövet kap a kocsi, akárcsak XJS verdája. Csupán annyi a különbség, hogy az enyém Miskolcon készül majd.
Szintén nagy dilemma volt a kormány, ülés, öv, de végül ezek mind már kicsit használt, de még épp homológ felszerelések lesznek, többnyire a Sparco termékei. Köszi, Gabesz. Kerül még a kocsiba egy áramtalanító és egy tűzoltó készülék is. Az automata poroltó rendszer kiépítését egyelőre nem követeli meg a Drift Szövetség, így itt spórolok egy kicsit. Nem mintha a kezdőknek a többi kötelező volna, a szigorú szabályok csak a Pro licenszes versenyzőkre vonatkoznak. Viszont az autó megérdelmi, hogy Pro legyen, mégha pilótájának óriásit kell is ehhez fejlődnie. Ráadásul ezek a kiegészítők gond esetén kifejezetten hasznosak, élet- és vagyonvédelmezők tudnak lenni.
Az álom desing. Képtelen vagyok dönteni
Ami a desing-t illeti, azt már tudom, mely cégek logója kerül majd fel, tutira. EVO BAU Kft., Startmagazin.hu, DEKRA Magyarország, R&R Haj és Test Gödöllő, BGSG Számítástechnika, Óbuda-Gumi Kft. - egyelőre. De azt még nem tudtam eldönteni, hogy milyen legyen a kocsi színe. Leginkább fehéret szeretnék, mert egy versenyautó, az plain white - szerintem. De Dénes Miki és AE86 Zoli autója is fehér, XJS-é is az lesz, az lett. Ebbe a sorba beállni nagy megtiszteltetés volna, de nem akarnám rontanani a hitelüket - Tóth Zolival így is gyakran kevernek, a ritka szép nevünk miatt.
Az eladó VFTS motortere. Jó étvágyat
Busman szerint legyen piros, mint a VFTS-e. Apropó VFTS, eladó az autója. Aki szeretne egy igazán patent módon megépített, gyönyörű orosz versenyajtót, az kattintson ide. De csak ha komolyan gondolja. Viszont a pirossal meg az a bajom, hogy elég sok kollégának ilyen a Hacsija. Persze ez sem baj, de nem haragudnék, ha az enyém kicsit kilógna a sorból. Lehet, hogy mégis marad fekete?!
Most pedig következzen egy kis helyzetjelentés, TéZé Update (nem Norbi).
Örömmel jelentem a Hyundai Courage teherhajó, fedélzetén a 4A - L327763 motorszámú BlackToppal, 2008. május 15-én (ami innentől piros betűs ünnep az egész világon) behajózott Hamburg festői kikötőjébe. Már tényleg csak napok kérdése.
További örömködésre, irigykedésre, nyálcsorgatásra (kinek-kinek vérmérséklet szerint) adhat okot az alábbi néhány fotó. Azért ilyen bénák, mert én csináltam őket. Budapesten, Magyarországon. A céges Canonnal, a szerkesztőségben. A saját kezemmel. Ma. Boldogság. Leírhatatlanul nagy boldogság.
Gátlók és a toronytányér. Persze mindkettőből van még egyszer ennyi :-)
Tekergető egy tekergetni szerető majomnak
Kiállítás tárgynak sem utolsók a Pass Racing tüttéi, légszűrővel
T3 Short shifter és a hozzá tartozó beépítési útmutató. Gyönyörűen megmunkált alu
Kemény szilentek
Utolsó kommentek