HTML

Autóépítés

Hosszas kutatás után vásároltam egy 1985-ös Toyota Corolla GT-t aka Hacsiroku. Most még hosszasabb jövés-menés, szervezkedés árán kezdő, edző, játék és driftautó épül belőle. Remélem.

Utolsó kommentek

  • TóthZé: @banderas25: hello. Rég jártam erre :) Igen, le lehet gépkönyveztetni, a csővastagság meg az, ami... (2011.03.21. 20:00) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Ja és hogy ezzel a csövezéssel le lehet e gépkönyveztetni? (2009.11.03. 19:54) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Szia TÉZÉ! Azt szeretném kérdezni,hogy milyen csövet és milyen vastagságú a cső és a fal vastagság... (2009.11.03. 19:52) Képek a Corolla WRC-ről
  • Görgő: Szép jó estét!!! Új blogposzt mikor lesz??? Csak 10 percet kell rászánni:D (2009.06.10. 20:42) Útban a kipufogóshoz
  • Tommi: narancs-fekete... Viva prokee! :) (2009.04.02. 23:07) Színkavalkád
  • Utolsó 20

Címkék

20v (4) 4a ge (6) ae86 (23) aez (1) alkatrész (6) alkatrészek (1) amerika (3) atlantic (1) autó (14) autóépítés (12) black top (4) blog (1) bmw (2) bukócső (3) busman (5) bútor róbert (1) chris bangle (1) compomotive (1) corolla (23) dénes miki (1) design (5) drift (8) driftautó (11) edzés (2) eibach (1) eladó (1) euroring (1) fék (2) felni (1) fényezés (4) fondmetal (1) formula (1) formula1 (2) formula drift (1) fórum (2) futómű (3) gina (1) greedy (1) internet (2) japán (1) kbs (1) kesjár csaba (1) koni (1) konig (1) kormány (2) lada (1) modern (2) motor (6) off topik (2) panda (1) pass racing (2) prothane (1) quaife (2) rali (1) rip (1) ronal (1) scion (1) short shifter (1) subaru (1) szép (2) szín (2) tanulmány (2) tc (1) te72 (1) techno toy tuning (5) tein (2) tokico hts (1) toyota (24) trd (3) tuning (12) utastér (4) váltó (1) vfts (1) volk racing (1) whiteline (1) wilwood (3) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.04.15. 10:51 TéZé

Tévedtem

Tévedtem, s ezt gyorsan el kell ismerni. A Toyota vezetői, élükön Katsuaki Watanabe csúcsgóréval, mégis vannak annyira tökösek, hogy bevállalják az AE86 modern utódját. Az új kocsi 2011-re várható és a Fuji Heavy Industries-zel - leánykori nevén Subaru - közösen készíti a Toyota. És akkor a jó hírek: bokszermotoros lesz, egyelőre nem tudni hány hengerrel, de tippem szerint néggyel, megfizethető árat ígérnek és hátsókerékhajtásúnak tervezik a kocsit. Mindkét márka árulni fogja az új verdát a saját jelvényével és márkaidentitását jelző külsővel. (Itt egy durván kötekedős kérdés: a kettőből melyiknek van olyan? A Toyota próbáljunk-minél-kevésbé-érdekes-formát-tervezni törekvése vagy a Subaru próbáljuk-minél-jobban-felbosszantani-a-rajongókat bénázása?) A műszaki alapokat, a platformot a Subaru adja majd, míg a fejlesztés többi részéért a Toyota felelős. Gyártani egy új, Fuji Heavy gyáregységben fogják az autót. Aki fogékony erre a dologra, az nyilván olvasta már a vezess.hu vagy a totalcar.hu idevágó hírét. Én talán csak annyit fűznék hozzá, hogy nagyon drukkolok, több okból is. A kocsinak könnyűnek kell lenni, hiszen a Hacsirokunak ez adja az egyik báját, vonzerejét. Ezt pedig a mai, Euro NCAP-s és punnyadt, kényelem kedvelő világban mocsok nehéz lesz megfizethető áron megvalósítani. A tömegen túl nagy kihívásnak ígérkezik a motor, gyanítom a csúcsváltozat legalább az Impreza WRX, de akár az STi turbós bokszerét is megkapja majd. Viszont az éles gázreakciókat, az azonnal reagálást szintén nem lesz egyszerű összehozni, úgy, hogy közben az átkozott Euro 5-ös normáknak is megfeleljen a motor. A pipec futómű, a merev karosszéria, a hatékony fék már könnyebben fog menni, feltéve, hogy a Subaru ralis tapasztalatait is felhasználják a kocsi fejlesztésekor.

Hogy kéne-e? Ezt most még nagyon nehéz megmondani, túl sok ponton lehet kapitálisan elkefélni a projektet. De ha olyan lesz, amilyennek elképzelem és amilyennek lennie kellene, akkor igen.

15 komment

Címkék: modern toyota ae86 corolla subaru


A bejegyzés trackback címe:

https://hacsiroku.blog.hu/api/trackback/id/tr60426308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Z0tya 2008.04.15. 14:07:24

sajna valszleg elkufircolják....de azért szurkolok hátha nem

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.15. 14:14:43

Ettől tartok én is, de erre még gondolni se merek. De elég, hogy ne legyen kikapcsolható az ESP (menetstabilizáló), vagy mondjuk üresen 1700 kg legyen a kocsi, vagy elektromos legyen a kormányszervo és máris kuka az egész. De talán ennél a két cégnél még van itt-ott eldugva egy-két rendes autóbuzi. Főleg a TRD (Toyota Racing Development) és az STi (Subaru Tecnica Internation) embereiben bízom. Viszont a marketingeseket kitiltanám még a projekt környékéről is :-)

Z0tya 2008.04.15. 14:30:26

Egyáltalán mi szüksége a Toyotának a Subarura? Boxermotor, négykerékhajtás, mit akarnak onnan átvenni. Pláne hogy ott a Lexus mint hátsókerekes platform, ha az ae86 óta elfelejtettek volna esetleg valamit rwd építésből. És a Subi is megy el erősen kommerszbe, nem elég hogy az új Imprezza randa, de a Fifth Gearben, lenyomja az ötös Gófgétéi...
Mindegy. Még élünk remélünk.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.15. 14:42:43

A hivatalos állásfoglalás szerint azért kell a Subaru, mert viszonylag kis méretű (értsd: négyhengeres) benzinmotorhoz az AE86 óta csak keresztben álló és elsőkerekes platformot fejlesztett a Toyota. Persze ott van pl. az előző IS (abban sorhat volt), amit csak le kéne kicsit rövidíteni. Szerintem egyszerűen ez egy nagyobb szabású üzlet-megállapodás része, volt ugye részvénycsere is, a Subaru pedig nem fejleszt önállóan több microautót (660 cm3-nél kisebb, japán belpiacos törpék), hanem a Toyotától veszi majd hozzájuk a technikát. És cserébe a bokszermotort, meg a padlólemezt adják ehhez a kocsihoz. Tényleg kezdenek kicsit puhulni a kékek, bár szerintem jó rég volt utoljára "szép" Impreza (a GC8 kupé JDM STi, szerintem) szóval ez a mostani nem akkora gáz. És a bokszermotor tényleg iszonyú cool dolog, rendes kipuffogóval állat a hangja, jó mélyen van a súlypontja, selymesen finoman jár, könnyen tuningolható, elég tartós, szóval nem azzal lesz a nagy gond.
Viszont abban igazad van, hogy mostmég mást nem tehetünk, mint reménykedünk. A reményhal meg utoljára..

XJS · http://www.ae86.hu 2008.04.15. 19:48:14

Az 1G szerias blokkok ami a regi SXE/GXE kasztniban volt, az 20-25 eves konstrukcio,mar a 80-as evekben is hasznalta a Toyota, vszinu nehez lenne belole sor4-et csinalni...Ertem en, hogy cool a boxer (ezt sosem tudom, hogy most boxer-e vagy "horizontally opposed 4" :) ), de a Toyota kis sportautoit mindig is sor4 hajtotta... Ha a Lotus tud a 2ZZ motorbol kompresszorral is EUR4-et csinalni, nem hinnem, hogy a Toyotanak akkora falat lenne belole hosszmotort faragni...Persze, az alapvetoen egy nagyon magas motor, de akkor is...
Ha boxeres lesz az uj RWD toyota, az sajna biztos nem a hachi utodja lesz...

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.15. 20:02:34

Itt jön a képbe az, hogy ez az egész egy nagyobb deal része. És ha engem kérdezel, a Subaru-üzlet nélkül nem lenne új, hátsókerekes Toyota. Most jut eszembe, a minap Karottával még beszéltünk is róla: az előző Lexus IS-ben volt is négyhengeres sportmotor, JDM, persze. Wikipedia idézet a Lexus IS szócikkből: The RS200 (Chassis code GH-SXE-10, sedan) powered by a Yamaha tuned 3S-GE inline-4 engine generating 210 PS JIS (154 kW) and mated to a 6–speed transmission (5–speed automatic optional. Tehát már eddig is meg tudták volna csinálni, ha nagyon akarják, ráadásul - magunk között - a Toyotának egy új motor-platform fejlesztése sem anyagilag, sem más szempontból nem jelenthet gondot. És itt jön be a képbe, hogy én inkább szimpla autóbuzi vagyok, és "csak" nagyon tetszik a Hacsiroku, de nem Hacsiroku-buzi vagyok, akinek esetleg tetszik másik autó is.. :-) Ha érted különbséget. Tehát én a bokszeres, hátsókerekes Toyotának is tudok örülni, főleg, ha jó lesz. De elismerem, hogy nem szigorúan vett Hacsi utód.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.04.15. 20:25:16

Jaja a belpiacos Altezza volt 3SGE BEAMS motorral szerelve. Ennek kulonbozo verzioi hajtottak a Celicakat meg MR2-t is. (Pont ma linkeltem Hringes koret az egyik legigenyesebb itthoni SW20 MR2-nek, az pld 5SFE 2.2 szivobol lett 3SGTE 2 liter turbo)
Az ausztral os-hachis embernek ilyen szivo 3S van a kocsijaban:
www.billzilla.org/AE863SGE.htm
Erdemes elolvasni, miket jatszott vegig, mire befaragta.
(En sem hacsi buzi vagyok, csak szimplan szeretem a konnyu hatsos verdakat. Tolem akar kozepmotoros is lehet :) )

Sam8888 2008.04.23. 18:03:53

Sztem kifejezetten a hacsi előnyére válik majd a boxermotor. Lejjebb kerül a súlypont, valamint rövidebb is a boxermotor, mint egy akármilyen sor 4 hengeres motor (ezáltal hátrébb is kerülhet a motor, akár középmotoros is lehet...).

Nem lesz az olyan rossz na (talán).

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.25. 09:04:01

Szia Sam8888!

Köszönöm a hozzászólásokat, a BMW kormányos tippeket pedig különösen. Sajnos mostanában bokros teendőim miatt kicsit hanyagotam a blogot. Furdal a lelkiismeret, ezért hamarosan lesz új poszt, addig is kitartás. Ami a bokszermotort illeti, igazad lehet, bár XJS-nek is, hogy az AE86 meg sor4 volt és annak jellegzetességei éppúgy hozzájárultak a kocsi különlegességéhez, mint a sper, a könnyű kaszni, stb. Meglátjuk, a lényeg szerintem, hogy végre lesz valami élményautószerű Toyota :-).

XJS · http://www.ae86.hu 2008.05.01. 00:41:16

Most igy ujraolvasva a hozzaszolasokat, asszem pontosabban meg tudom mar fogalmazni a gondalataimat a kovetkezo hasonlaton keresztul: Egy igazi VW buzi nem fog venni Seat Leon Cupra mittomenmi 2.0TFSi-t, ha vehet helyette Golf GTi-t. Szoval remek az a Subarus egyuttmukodes, az Impreza nagy respect, de attol, hogy lekotik az elso hajtast, es szabnak a padlolemezre egy masik design-t, az attol meg Subaru lesz, nem Toyota. Es az, hogy a Scooby nem akarja a sportautos 4WD Turbo imidzset rontani egy szivo hatsokerekessel, ezert win-win alapon Toyota marka alatt hozzak ki, attol meg nem lesz AE86 utod, amit pedig a gyartas elott sok evvel elkezdtek pozicionalni, ugye. Szoval lehet, hogy kiraly lesz, lehet, hogy instant get, de a bullshit az bullshit.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.01. 21:30:03

Asszem eddig is értettem, de így tényleg világos, mint a nap. Egyetlen egy megabaj van a hasonlattal: nincs Toyota megfelelője a GTI-nek. Tehát amíg modern és egyébként egész kellemes, bár hatalmas dromedárrá hízott VW Golf V GTI kapható az első szemből érkező VW-dealernél, addig modern Hacsiutód nincs. Az írmagja is kihalt, ha jobban megnézed a Toyota jelenlegi árlistáját. És tippem szerint a Subaru kooperáció nélkül soha nem is lett volna. De azért vettem a lapot és nálad a pont, mint rendes Toyota Corolla AE86 és 4AGE buzi. Én csak rendetlen autóbuzi vagyok, aki mindig örül egy instant getnek, bár a bullshit bingót én se kedvelem :-).

XJS · http://www.ae86.hu 2008.05.13. 09:46:52

:) Uj cikk a temaban, mai:
www.7tune.com/?p=157

Mar 220le szivo boxernel tartunk, Integra, mint minta, es 1300kg, 2millio yen....Mire kesz lesz, szerintem kiegyeznek egy 280lovas turbos boxerben, Impreza padlolapon, es 1500kg-ban.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.13. 11:32:48

Shit, ahogy a jólnevelt angol mondaná. Meg azt is, hogy ne legyen igazad, XJS. De félek, lesz. Nem híznia, fogynia kéne, kedves Sanok! Úgy 1100-1200 kg között kéne maradni, a picsába. Meg aztán ugrós, a "gázon csüngő" szívó-bokszert Porschén innen még nem nagyon láttam. Lehet, abbahagyom a spórolást és azt a pénzt is inkább CXS-re borítom.. :-)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.05.13. 14:47:23

Szerintem jo dontes :) Kifejezetten jol mutatnanak a Ronal Turbok a szurke/fekete auton.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.05.14. 15:54:39

Ja, ez nem volt egyértelmű.. :-) A Ronal Turbok mostmár akkor is maradnak, ha Szmöre ex-autójának mennie kell. Igazából azon gondokodom, hogy az egyiket fel kéne vinni a fürdőszobába borotválkozó-türkörnek, mert annyira szépek.
süti beállítások módosítása