Tévedtem, s ezt gyorsan el kell ismerni. A Toyota vezetői, élükön Katsuaki Watanabe csúcsgóréval, mégis vannak annyira tökösek, hogy bevállalják az AE86 modern utódját. Az új kocsi 2011-re várható és a Fuji Heavy Industries-zel - leánykori nevén Subaru - közösen készíti a Toyota. És akkor a jó hírek: bokszermotoros lesz, egyelőre nem tudni hány hengerrel, de tippem szerint néggyel, megfizethető árat ígérnek és hátsókerékhajtásúnak tervezik a kocsit. Mindkét márka árulni fogja az új verdát a saját jelvényével és márkaidentitását jelző külsővel. (Itt egy durván kötekedős kérdés: a kettőből melyiknek van olyan? A Toyota próbáljunk-minél-kevésbé-érdekes-formát-tervezni törekvése vagy a Subaru próbáljuk-minél-jobban-felbosszantani-a-rajongókat bénázása?) A műszaki alapokat, a platformot a Subaru adja majd, míg a fejlesztés többi részéért a Toyota felelős. Gyártani egy új, Fuji Heavy gyáregységben fogják az autót. Aki fogékony erre a dologra, az nyilván olvasta már a vezess.hu vagy a totalcar.hu idevágó hírét. Én talán csak annyit fűznék hozzá, hogy nagyon drukkolok, több okból is. A kocsinak könnyűnek kell lenni, hiszen a Hacsirokunak ez adja az egyik báját, vonzerejét. Ezt pedig a mai, Euro NCAP-s és punnyadt, kényelem kedvelő világban mocsok nehéz lesz megfizethető áron megvalósítani. A tömegen túl nagy kihívásnak ígérkezik a motor, gyanítom a csúcsváltozat legalább az Impreza WRX, de akár az STi turbós bokszerét is megkapja majd. Viszont az éles gázreakciókat, az azonnal reagálást szintén nem lesz egyszerű összehozni, úgy, hogy közben az átkozott Euro 5-ös normáknak is megfeleljen a motor. A pipec futómű, a merev karosszéria, a hatékony fék már könnyebben fog menni, feltéve, hogy a Subaru ralis tapasztalatait is felhasználják a kocsi fejlesztésekor.
Hogy kéne-e? Ezt most még nagyon nehéz megmondani, túl sok ponton lehet kapitálisan elkefélni a projektet. De ha olyan lesz, amilyennek elképzelem és amilyennek lennie kellene, akkor igen.
Utolsó kommentek