A hosszú hallgatás oka, hogy utáltam volna még egyszer leírni: a BlackTop úton van, de még nem ért ide. Hölgyeim és uram, kitörő örömmel jelenthetem, ChinLeeKun nem David Cooperfield, azaz a szemfényvesztés nagymestere, hanem egy tisztes maláj iparosember. Tényleg megcsinálta, tényleg szétszedte, letakarította, kicserélte, felújította, átalakította, beüzemelte, gondosan elcsomagolta és hajóra tette. Igen, A MOTOR megérkezett és csak azért nem járok örömömben vitustáncot a szavakkal, mert volt ez a vámolási eljárásnak csúfolt, súlyos és módszeres állampolgár-alázás. Ha eszembe jut, még most is ökölbe szorul a gyomrom, pedig a pszihológusommal már dolgoztunk rajta.
Egy teljes munkanap, nettó két kiló papír, több óra sorban ülés, tömérdek megaláztatás, és némi pénz kipengetése után elmondhatom, a legszebb 20V, amit valaha láttam, teljesen legálisan tartózkodik az országban. Ráadásul tulajdonjogait én gyakorlom, tehát azt csinálok vele, amit úri kedvem tartja. Nehéz szavakba önteni, mekkora megkönnyebbülés és öröm ez, hiszen akcióm ChinLee-vel a vak bizalomról és súlyos pénzek kifizetéséről szólt. Most már elmondhatom, megérte.
A motor gyönyörű és minden alkatrész tényleg meg is érkezett hozzá, a csomagolás még a szállítmányozásban nálam sokkal jártasabb biatorbágyi raktár illetékesei szerint is gondos. De hogy ne csak ömlengés legyen a helyzetjelentésben, következzék a maláj feketeleves. Egyrészt drága a cucc. Ez persze relatív, de tény: ChinLee kezelt motorja jóval drágább, mint a sima használtak az osztrákoknál, a finneknél vagy az amcsiknál. (Viszont ha esetleg azokon is felújítást kellene végezni, már itthon, akkor a maláj ember szinte ingyen dolgozott, és gyönyörűen, és lelkiismeretesen). További rossz hír, hogy az előre kialkudott ár, amiben a Budapestig szállítás költségei is benne foglaltattak, menet közben megemelkedett ilyen-olyan transzport cégek sarcaival. Plusz az eredeti ígérethez képest úgy két hét csúszást regisztrálhattam a valós leszállításban. Nem mondom, hogy ezek nem esnek kicsit rosszul, de összeségében még épp határeset, a fájdalomküszöbön innen van a dolog. Ajánlani így tudnám, mindenki döntse el maga magának. Nyilván a kép akkor válik majd teljessé, ha a motor helyére kerül, működik és egy rövid bejáratás után a fékpad könyörtelen adatokkal jelzi az ár/lóerő arányt. De én bízakodó vagyok.
Viszont lassan meghal ez az érzés a fékekkel kapcsolatban. Megrendeltem a TechnoToyTuning kínálatából a Wilwood nagyfék kitjét. Ez a gyönyörű, lyuggatott és bevagdalt tárcsákat, fémhálós csöveket és sport fékbetéteket tartalmazó készlet elég nagy és nehéz. Némi postaköltség-optimalizálás okán két részre bontva adták fel. De Murphy sosem pihen, persze, hogy csak az egyik fele jött meg. Ennyire még soha nem vágytam arra, hogy behívjanak az Orczy térre egy kis vámot becsengetni.
Közben történt egy kis előrelépés kormány ügyben is. Miután kiderült, hogy a BMW cucc behekkelése halva született ötlet, a Quaife féle gyorskormány (quick steering rack - QSR) és a Suzuki Ignis féle elektromos szervo összepárosítása mellett döntöttem. Előbbit megrendeltük, utóbbi bontóból már megvan. Jó lesz.
Dömének és a Gimának hála szert tettem szép új, karcmentes szélvédőre is, Lajoosh pedig a design és az üvegszálas motorháztető elkészítésében serénykedik. XJS az olajhűtő setupot állítja össze, ZDoman alu futóműkiegészítőket gyártat. Ókori hadvezérek világuralomra törtek volna annyi emberrel, ahányan az én AE86-osom talpra állításában segédkeznek. Óriási öröm, hogy mindenki lelkesen segít, amit ezúton is nagyon köszönök. Igyekszem majd meghálálni.
Busman szerint a kocsi szeptemberre lesz kész, amivel végtelenül boldog lennék. A dolgok menete nem egyszerű, mivel ilyet még soha nem csinált, ezért kétszer fogja összerakni az autót. Először még a homokfúvás előtt, hogy látszódjon, hol kell a kasztnit vágni vagy toldani. Aztán persze a végén, a homokfújás, lakatolás, csövezés, fényezés után. Illetve dehogy a végén, hiszen ezt követően még megy a kocsi Tibihez, a megkérdőjelezhetetlen szakértelmű Hacsiroku villany-guruhoz. Nála a BlackTop és az autóm eredeti kábelei kimondják a boldogító igent - ásó, kapa, nagyharang mellett. Könnyed levezetés gyanánt már csak ennyi feladat marad: Boldogság, gyere haza. Illetve a gépkönyvezés, motorcsere papírozás, vizsgáztatás. De ezekbe bele se merek gondolni.
Utolsó kommentek