HTML

Autóépítés

Hosszas kutatás után vásároltam egy 1985-ös Toyota Corolla GT-t aka Hacsiroku. Most még hosszasabb jövés-menés, szervezkedés árán kezdő, edző, játék és driftautó épül belőle. Remélem.

Utolsó kommentek

  • TóthZé: @banderas25: hello. Rég jártam erre :) Igen, le lehet gépkönyveztetni, a csővastagság meg az, ami... (2011.03.21. 20:00) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Ja és hogy ezzel a csövezéssel le lehet e gépkönyveztetni? (2009.11.03. 19:54) Képek a Corolla WRC-ről
  • banderas25: Szia TÉZÉ! Azt szeretném kérdezni,hogy milyen csövet és milyen vastagságú a cső és a fal vastagság... (2009.11.03. 19:52) Képek a Corolla WRC-ről
  • Görgő: Szép jó estét!!! Új blogposzt mikor lesz??? Csak 10 percet kell rászánni:D (2009.06.10. 20:42) Útban a kipufogóshoz
  • Tommi: narancs-fekete... Viva prokee! :) (2009.04.02. 23:07) Színkavalkád
  • Utolsó 20

Címkék

20v (4) 4a ge (6) ae86 (23) aez (1) alkatrész (6) alkatrészek (1) amerika (3) atlantic (1) autó (14) autóépítés (12) black top (4) blog (1) bmw (2) bukócső (3) busman (5) bútor róbert (1) chris bangle (1) compomotive (1) corolla (23) dénes miki (1) design (5) drift (8) driftautó (11) edzés (2) eibach (1) eladó (1) euroring (1) fék (2) felni (1) fényezés (4) fondmetal (1) formula (1) formula1 (2) formula drift (1) fórum (2) futómű (3) gina (1) greedy (1) internet (2) japán (1) kbs (1) kesjár csaba (1) koni (1) konig (1) kormány (2) lada (1) modern (2) motor (6) off topik (2) panda (1) pass racing (2) prothane (1) quaife (2) rali (1) rip (1) ronal (1) scion (1) short shifter (1) subaru (1) szép (2) szín (2) tanulmány (2) tc (1) te72 (1) techno toy tuning (5) tein (2) tokico hts (1) toyota (24) trd (3) tuning (12) utastér (4) váltó (1) vfts (1) volk racing (1) whiteline (1) wilwood (3) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2008.03.31. 19:37 TéZé

Születésnapomra

Egyébként pont úgy indult, mint az összes többi szombat reggel. Csipatörölgetés, kávéfőzés, laptop bekapcsolás és a szokott net-oldalak ellenőrzése. Ezúttal nem olvasnivalót kerestem, hanem autók után kutattam, így az autoscount.de, és a mobile.de keresőjébe hívtam be az előző posztban leírt autók nagy részét. Voltak szép kocsik drágáért, a többségüket már korábbi kutatások alkalmával láttam is. Új, izgalmas, ide-nekem-de-azonnal gép nem került fel az apróhirdetések közé. Sebaj. A családi ünnepléses ebédig még van idő bőven, lássuk mik a hírek itthon, mit kínál a hasznaltauto.hu? Márka: Toyota, modell: Corolla, benzines, Gyártási év: 1980 és 1990 között. Keress! Szeretem lazán hagyni a keresési beállításokat, hátha a tulajdonos elírja az évszámot, vagy nem tudja pontosan, hány lórős a kocsija. Így viszont sok, számomra érdektelen elsőkerekes Toyota jött fel, de az utolsó oldal, a 400 ezer forint felettiek lapja tartogatott egy meglepetést.

Toyota Corolla GT 1.6 16V Twin Cam AE86, ez állt a hirdetés címében, így, hibátlanul. Tudja, mit árul, sokat alkudni majd nem nagyon lehet - gondoltam. A mini fotón egy jó kiállású, fekete hatchback kellette magát, na ezt megnézzük! A hirdetés leírása szépen kilakatolt és lefényezett autóról, rendben lévő mechanikáról és persze a típus különlegességéről beszélt, erősítve a tájékozott eladó rémképét. Ára: 650 ezer forint. Belső kép nincs, a külsők viszont szépek. A hirdetés mellett ott a sárga felkiállítójel, hogy egy hétnél nem régebbi, na, akkor még van rá esély, hogy nem kelt el, lássuk, tudnak-e már róla a fórumokon. Elnéztem ide, épp kezdtek ébredezni, ha jól emlékszem, akkor fedezték fel a tagok a hirdetést. Még csak annyi hozzászólás akadt róla, hogy "fu de szíííp". Mondjuk ezt én is láttam, viszont ennyi megerősítés elégnek bizonyult, kaptam a telefon után és nekifutásból hívtam a megadott számot. Szombat reggel 8:30 körül járt az idő, az eladó, aki előző éjjel tette fel a hirdetést, még aludt.

Próbáltam nyugodt és kritikus maradni, de ez az erőfeszítésem legalább olyan csúfos kudarcba fulladt, mint Michael Jackson plasztikai műtéteinek sorozata. Izgatott voltam, akár egy tízéves karácsonykor. A telefonbeszélgetés időpontegyeztetéssel zárult, gyors hidegzuhany, öltözés és sovány malac vágtában elhúztam a XV. kerületbe, a Hacsiroku akkori lakóhelyére. Élőben is majdnem annyira jól nézett ki, mint a fotókon, épp csak a friss mosatás hiányzott. A rendszám pedig: CXS-780. A blogposzt címéből már mindenki számára kiderült, hogy mi volt az autó megvásárlásának ideológiai alapja, de azért ehhez álljon itt még egy kis személyes adalék. Ugye épp pár nappal a harmadik x betöltése után akadtam erre a kocsira, ez pedig egyszerű matematika: 2008-30=1978, ha a századokat elhagyjuk, akkor meg '78. És a rendszám? Szintén 78-as. Hát lehetett volna így ott hagyni?

Viszont nem véletlenül nem került a hirdetésbe beltéri fotó, az ugyanis "korának megfelelő állapotú", értsd elég szakadtnak, rendetlennek és koszosnak mutatkozott. De én addigra már láttam benne a kagylóüléseket, a flokkolt műszerfalat és a kárpitpótló kevlár lapokat, úgyhogy ezzel nem lehetett eltántorítani. Igazából egy tüntetésnyi traktorral se lehetett volna. Próbakör következett, szinte már csak a rend kedvéért. A motor nehezen indult, és a kipufogóból csak részben elégett motorolaj jellegzetes szaga is távozott, viszont a futómű nem nyöszörgött, nem kopogott, a fék pedig a középső pedál lenyomására az egyenes irányt tartva és hatásosan lassított. Szépen fordult, megállt, tolatott, fúrt, faragott és tán balalajkázott is, de annyira megrészegültem az élménytől, hogy utóbbira már nem emlékszem pontosan. Aztán már tényleg csak a rend kedvéért megpendítettem az alku lehetőségét, de átütő sikert ezzel sem értem el. 50 ezret engedett az eladó, de mivel ő nem iratta a nevére a kocsit, így ezt nekem duplán kell majd, ahol az engedményt rögtön el is vesztem. De addigra már én is el voltam veszve, végérvényesen. Némi logisztikai egyeztetés után (durva késésben voltam a saját születésnapi bulimról, és épp nem találtam a tárcám mélyén 600 ezer eldugott forintot) egymás kezébe csaptunk, és az üzlet megkötetett.

A nap további része önfeledten boldog szervezkedéssel telt, hogy CXS-780 már az én garázsomban tölthesse az éjszakát. A hazaszállításban kedves Marques barátom segédkezett, amit ezúton is köszönök neki. A rövid hazaút alatt egyértelművé vált, hogy a kocsi motorja haldoklik, rémesen gyengének érződött, és nagyobb gázadásra füstbe borította a fél kerületet. Bizonyítandó, hogy mennyire messze gurult a gyógyszerem, ennek én magam kicsit még örültem is, mivel így megvolt a kitűnő indok a Karotta-féle, számomra is roppant szimpatikus Black Top motor megvételére.

A hajnal az interneten lógva ért, sorstársak illetve a szükséges alkatrészek után kutattam bőszen. De minderről részletesen majd a következő posztban.

1 komment

Címkék: autó toyota ae86 corolla autóépítés


A bejegyzés trackback címe:

https://hacsiroku.blog.hu/api/trackback/id/tr7401569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor 2008.11.24. 12:50:07

Hello olvastam, hogy az autódba ignis kormány szervo került én is hasonlóan döntöttem érdekelne, hogy ti mivel adtatok jelet a szervo vezérlésnek előre is kösz az infót
süti beállítások módosítása